Werk

Uw aangepaste HTML hier toevoegen

SpoorData.nl

Het programma SpoorData van ProRail heeft als doel om alle partners in de spoorbranche te voorzien van de juiste, volledige, actuele en toegankelijke informatie over de infrastructuur. Het is een veranderprogramma van 3 jaar, dat voor en door de spoorbranche was. Voor dit programma werkten we samen met allerlei partners in de spoorbranche. Het bestond uit 26 projecten. We maakten een globaal "mens & samenwerkingsplan", dat we gaande weg bijstelden en concretiseerden. We kozen ervoor om te communiceren rondom 4 pijlers, zodat het voor de stakeholders behapbaar werd welke verandering we in beeld hadden. We richtten een webplatform spoordata.nl zodat we alle vorderingen transparant maakten. De spoorpartners gaven ook input en konden via een blog zelf communiceren. Daarnaast hebben we tal van middelen ingezet zoals, een prijsvraag voor de naam, een visie animatie, factsheets, een expositie, een congres voor 350 man, kennissessies, intranet acties en vele nieuwsberichten en blogs. 

ANNABELLE

Deze internationale kledinglijn is gespecialiseerd in het maken van kleding voor elke dag waar mensen in kunnen spelen. Daarom maakten we een speelse advertentiecampagne waarin ANNABELLE-kleding in uiteenlopende situaties wordt weergegeven. We verzorgden demonstraties in drukke gebieden met veel voetgangers waar mensen een aantal leuke 'extreme' sporten konden uitproberen. We fotografeerden deelnemers (met hun toestemming) en deelden de foto's op sociale netwerken. Dit creëerde bekendheid en zorgde ervoor dat anderen ook bij de demonstraties langskwamen en op de foto wilden. 

FOUR-BY-FOUR

Voor liefdadigheidsbedrijf FOUR-BY-FOUR, dat brillen verkoopt, ontwikkelden we een campagne waarbij mensen anderen een beter zicht kunnen geven. Voor elke bril die het bedrijf verkoopt, gaat een vast bedrag naar de stichting FOUR-BY-FOUR. Deze stichting deelt gratis brillen uit in achterstandswijken. Bij deze campagne is een website opgezet waarmee mensen de wereld kunnen zien zoals slechtzienden deze altijd zien.  

FRANGIPANI

Surfkledingbedrijf FRANGIPANI heeft al tientallen internationale surfwedstrijden georganiseerd en zocht naar een nieuwe manier om surfers te bereiken. We spraken met een aantal YouTube-surfberoemdheden en maakten een aantal korte video's waarin de surfers hun grappigste surfverhaal vertelden. Aan het einde van de video nodigden de surfers de kijkers uit om hun eigen verhalen te delen. De reacties waren overweldigend, met veel gedeelde verhalen, veel online aandacht en meer naamsbekendheid. 

TRAVELWELL 

Dit reisbureau is gespecialiseerd in het bieden van originele ervaringen over de hele wereld. We zochten naar professionals die houden van reizen en gaan voor authentieke ervaringen. Vervolgens stelden we natuurlijke multi-sensorische ervaringen samen met muziek, voedsel en taal om een internationaal bewustzijn te creëren dat vanuit het comfort van uw eigen locatie kan worden ervaren. De campagne was een groot succes en er stroomden meer dan 1000 aanmeldingen binnen voor de maandelijkse nieuwsbrief van TRAVELWELL. 

SPENDSWIFT

Dit nieuwe bedrijf voor digitale betaalmethoden wilde graag nieuwe manieren ontdekken om klanten te bereiken. We beoordeelden de doelgroep van het bedrijf en stelden vast dat het ging om jonge professionals tussen de 23 en 30 jaar die simpelweg niet meer winkelen zoals hun ouders dat vroeger deden. We identificeerden belangrijke gebieden waar het product van het bedrijf kan worden gebruikt, zoals cafés, winkelcentra, restaurants en winkels. Daar plaatsten we mobiele 'banken' om te laten zien hoe SPENDSWIFT betalen eenvoudiger en sneller maakt. 
Share by: